משלמים על ביטוח? כנראה גם תשלמו על זה ביוקר

בישראל יש המון תושבים שמשלמים על מרכיבי ביטוח מיושנים ויקרים שגוזלים מהכסף שלהם באין מפריע. וזה עוד מבלי שדיברנו על עניין הביטוחים הכפולים - המחלה הכרונית בקרב מבוטחים ישראלים. המשמעות לכל אלו? הפסד של אלפי שקלים שניתן למנוע בקלות
חברת ביטוח
חברת ביטוח

אורן טל

רכישת ביטוח זוהי אינה פעולה חד פעמית שלאחריה ניתן לשכוח ממנה ולהמשיך בחיינו כרגיל. תנאי הביטוח משתנים עם השנים, הפרמיות עולות, הכיסוי כבר לא יעיל, כושר ההכנסה וכן הכושר הרפואי שלנו משתנה – ולכן כדי למנוע מעצמנו הפסדים כספיים מיותרים עלינו להישאר עם היד על הדופק ולבצע בדיקת תיק ביטוח.

עוד לא ביצעתם בדיקת תיק ביטוח? יכול מאוד להיות שהפסדתם ואתם עדיין ממשיכים להפסיד הרבה כסף, ואף אחד לא מתכוון להתנצל או לפצות אתכם על כך.   

מבוטחים לא בטוחים בישראל

בסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נחשף כי 47 % מהמבוטחים בישראל אינם בקיאים בתיק הביטוח שלהם ומהם מרכיבי הביטוח הנכללים בו. נתון זה מתגמד לעומת הנתון אותו פרסמה לאחרונה רשות שוק ההון, ממנו מצטיירת תמונה מפחידה למדי באשר לכסף אותו הציבור הישראלי זורק לפח –  40% מהמבוטחים בישראל משלמים על ביטוח כפול (!).

זו לא טעות.  מדובר במיליוני שקלים שנופלים מהכיס שלנו הישר אל מרכיבי ביטוח יקרים, כפולים או כאלו שלא יוכלו להועיל לנו ביום צרה. ובאיזו גזרה מתרחש לו כל סקנדל הביטוחים הכפולים הזה? בעיקר בגזרת ביטוחי הבריאות, שם מחקר שוק ממשלתי גילה לאחרונה כי 1 מכל 5 ביטוחי בריאות הוא ביטוח כפול.

"איבדתי ערנות, איבדתי את הכסף"

ישראל כהן (63) מאזור צפון הארץ, אבא לשתי ילדות וסבא ל-5 נכדים, חלק עמנו את מקרה אובדן הכספים שחווה על בשרו – מקרה שנוצר כתוצאה משילוב של חוסר ערנות וחוסר מזל.

"מזה שנים שאני עובד בתור רואה חשבון במשרד הממוקם באזור הצפון" מספר לנו כהן, "אשתי ואני רכשנו ביטוחים שונים לאורך השנים – חלקם הוצעו לנו על ידי סוכנים, חלקם נרכשו לאחר שאנחנו פנינו לחברת הביטוח. את האמת אני חייתי בתחושה שאני מודע למה שקורה בתיק הביטוחים שלי, אבל מה לעשות, המציאות הראתה לי אחרת". 

לפני חודשיים ביצע ישראל כהן בדיקת תיק ביטוח ובה התגלה כי קרוב לשליש מהביטוחים עליהם הוא משלם כבר קרוב ל-10 שנים – הם ביטוחים כפולים. רובם ככולם היו ביטוחי בריאות.

"זה מכעיס, זה מתסכל, וזה כואב. אבל אני יודע שגם לי יש צד בעניין" ציין ישראל כהן, "איבדתי את הערנות שלי ולא עקבתי אחרי מה מגיע לי וכמה. בסופו של דבר, איבדתי כסף רב שלא אמור היה להתבזבז כך".

חברת ביטוח

ביצעו היום בדיקה

שקלים נחסכו השבוע

ומה קורה איתך? לבדיקה יש לבחור את גילך:

החשיבות של בדיקת תיק ביטוח

בתחום הביטוחים, ישראל נחשבת למעצמה עולמית. למעשה, מדינת ישראל ממוקמת במקום 3 בהיקף התושבים המבוטחים מבין כלל מדינות ה- OECD. כשכל כך הרבה תושבים רוכשים לעצמם ביטוחים היינו מצפים שתתפתח איזושהי מודעות ציבורית לגביי החשיבות של בדיקת תיק ביטוח, עד כמה גדולה המשמעות של כך עבור החיסכון.   

אולם בפועל, הכסף של אזרחי ישראל נזרק על ביטוחים כפולים, ביטוחים ישנים, ביטוחים לא יעילים, בקיצור – על אוסף שלם של ביטוחים שנרכשו טרם נכנסה הרפרומה של שנת 2016 שעשתה קצת סדר במערב הפרוע של הביטוחים בישראל.

מי מכם אשר מחזיק בביטוח כזה או אחר מוכרח לבצע בדיקת תיק ביטוח יסודית כדי לקבל מושג כללי על המתרחש בביטוחים שלו: כמה ביטוחים יש בידכם, כמה אתם משלמים מדי חודש, איפה תוכלו להוזיל ואילו ביטוחים תוכלו לקצץ, וחשוב מכך – לוודא כי לא נפלתם קורבן לסטטיסטיקה השלילית של מחזיקי הביטוח הכפול בישראל.

כל אלו הם משתנים חשובים מספיק עבור ההבנה שלכם כי חשוב לבצע בדיקת תיק ביטוח וכדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר. כי ככל שחולף הזמן הכסף שלכם נזרק לפח.

לבדיקה יש לבחור את גילך: