אחת ולתמיד – למה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

אם אתם מתכננים טיול לצאת מגבולות המדינה – בין אם לקפיצה קטנה לחו"ל או לטיול ארוך – כדאי שתארזו אתכם גם ביטוח נסיעות לחו"ל.
ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל אמנם לא היה הכי רלוונטי בשנה האחרונה. אבל בואו נוציא מהמשוואה את שנת 2020 וניזכר שניה במציאות לפני כן, בתקווה שזו תחזור ממש עוד מעט. בכל שנה יותר ויותר ישראלים טסים לחו"ל. כי לטייל זה כיף. זה משחרר. תחושה של חופש מוחלט, בריחה מהמוכר, התנתקות מהשגרה, דחיקת הצרות הקטנות והגדולות מחוץ לתמונה וכמות בלתי נגמרת של ציפייה והתלהבות. כמובן שכל זה נכון בהנחה ואנו מתחילים את הטיסה שלנו ברגל ימין.

כל אלו ביחד גורמים לנו להרגיש חיים יותר, אבל למרבה הצער, זה לא עושה אותנו בלתי פגיעים. ביטוח נסיעות לחו"ל מזכיר לנו שאנחנו עדיין אנושיים וחשופים בפני סכנות בריאותיות. גם בישראל וגם בחו"ל.

למה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

לפני הכול, נזכיר שקופות החולים והכיסוי הבסיסי שהן מעניקות לנו במקרה רפואי אינו תקף כשאנחנו בחו"ל. כל אירוע רפואי בחו"ל (חדר מיון, תרופות, רופא) מחייב אותנו להכניס את היד עמוק לכיס ולממן בעצמנו את כל עלות הטיפולים. וכן, לרוב המחיר לכך יהיה יקר מאוד אם אין לנו ביטוח מתאים.

אבל הפרמטר הכי חשוב, זה השקט הנפשי. כשאנחנו נוסעים לחו"ל מטעמי חופשה או מטעמי עבודה, אנחנו צריכים את השקט הזה. לדעת שגם בסיטואציות הכי לא נעימות נוכל להישאר רגועים. וביטוח נסיעות לחו"ל, הוא כמו כדור קסאנקס לנוסע עם חרדת טיסות שבדרכו למשולש ברמודה.

ממה מורכב ביטוח נסיעות לחו"ל?

בעבר המרכיב הביטוחי היה מצומצם ומתומצת. היום, ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה אותנו בצורה מקיפה במיוחד. הפוליסה מתחלקת לשני חלקים –  כיסוי בסיסי והרחבות למיניהן:

כיסוי בסיסי (רשימה חלקית):

  • הוצאות רפואיות עד תקרה (משתנה בכל חברה)
  • פינוי אווירי
  • חבות כלפי צד שלישי
  • הוצאות נסיעה של מלווה מישראל
  • איתור חיפוש וחילוץ

כיסוי מורחב (רשימה חלקית):

  • כבודה ואובדן מטען
  • ביטול וקיצור נסיעה
  • ספורט אתגרי
  • ספורט חורף
  • גניבת מכשיר סלולרי / מצלמה / מחשב נייד

כאמור, ביטוח נסיעות לחו"ל מגן עלינו מההוצאות הכבדות במקרה של אירוע רפואי בחו"ל. אבל יחד עם ההרחבות השונות, הוא מגן גם על הרכוש שלנו ואפילו יעזור לנו במקרים של ביטולי נסיעה.

מחלות שונות ומשונות

כאילו שזה לא מספיק קשה להיתקל במחסום השפה הזרה בחו"ל –  להתמקח עם המוכר בשווקים של סאפה, להבין את המבטא של נהג המונית במנאלי, ללכת שבי אחרי מדריך מבולבל בטורס דל-פיינה – כל זה מתגמד לעומת המחלות המוזרות שנתקלים בהן בחו"ל. ויש לא מעט כאלה, בכל יבשת בעולם. קורונה? לא פחות מפחיד לחטוף סלמונלה באחת ממסעדות הרחוב של מזרח-אסיה, ליפול קורבן לאחת מבין מאות המחלות הנדירות שיושבות על עוקץ היתושים באפריקה, אבולה, פוליו, מלריה, ורשימת ההפחדה רק הולכת ומתארכת.

החמרה במצב הרפואי הקיים

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לביטול טיול לחו"ל, היא החמרה במחלה כרונית קיימת או מפתיעה. אם קבעתם את חופשת החלומות שלכם, דאגתם לכל פרט ולו הכי קטן, לא חסכתם בהוצאות ורציתם שכל אטרקציה ומקום לינה יהיו הכי יוקרתיים ובלתי נשכחים, יהיה קשה לכתוב תסריט מדכא יותר מאחד שבו תחוו החמרה במצב הבריאותי לפני יום הטיסה.

ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לכלול בתוכו גם מרכיב שמתייחס למקרים כאלו. וכאמור, המקרים הללו שכיחים במיוחד וצריך לקחת גם אותם בחשבון.

הגנה על הכבודה שלכם

והנה הסיטואציה הכי מעצבנת בכל העולם, שנופלת על תיירים בכל העולם –  איבוד או נזק לרכוש שלנו.

אולי איזה כייס מיומן שלף מהכיס האחורי שלכם את האייפון בתחנת המטרו, אולי איש האחזקה במלון החליט להעלים לכם תכשיט יקר, ישבתם בסטארבקס קרוב כדי לעבוד עם הלפטופ ובזמן הקפיצה הקטנה הזאת לשירותים עבר הגנב השכונתי והרוויח את היומית שלו עליכם.

האמת שלא חייב דווקא לקפוץ רק על תרחישים המייצגים את הרוע שבאדם, לפעמים הרכוש שלנו יכול להיפגע גם מפאת הבלבול או חוסר ההתחשבות של האדם : כמה מזוודות חסרות ישע נפגעו מטיפולו האגרסיבי של סבל בנמל תעופה? בזמן שקראתם את המשפט הזה לפחות עוד 27 נוספו לסטטיסטיקה.

רכוש ניתן להחלפה, זה נכון. ובסופו של דבר, המטרה העיקרת שלכם לפני שאתם נוסעים לחו"ל היא לוודא שהבריאות שלכם תהיה מוגנת. אבל אם יש באפשרותכם למתוח את רשת הביטחון שפרשתם לעצמכם ולכסות איתה גם את הרכוש, שווה לכם לבדוק זאת. שימרו על כבודה של הכבודה שלכם. 

אירועי טרור, מהומות אזרחים ורמת פשע גבוהה

אי אפשר לייפות את המציאות… העולם שלנו יכול להיות מסוכן.

כולנו היינו עדים למתרחש בארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד. המהומות בחוף המזרחי וגם בחוף המערבי גבו איתן גם פצועים וגם הרוגים. ככל הנראה אתם גם יודעים על רמת הפשע המסוכנת בוונצואלה, בברזיל ובשאר חלקי אמריקה הלטינית. אותו דבר לגביי חלקים באפריקה.

כולנו גם ראינו בשנת 2016 איך מוקד החגיגות של יום הבסטיליה בניס הפך ברגע אחד לזירת פיגוע מזעזע. שנה לאחר מכן, ראינו איך מוקד התיירות הבולט בכל אירופה, העיר ברצלונה, נופלת גם היא קורבן למעשי הזוועות של האדם. בהופעה של אריאנה גראנדה בלונדון, בנמל התעופה במוסקבה, במועדון הלילה באיסטנבול, בבית הכנסת בגרמניה – מפגעי טרור חרטו את שמם על חלקים רבים בעולם ובמקומות לא צפויים. זה אכזרי, זה פרימיטיבי, זה מנותק מכל היגיון, אבל זה קיים. וקשה שלא לשים את זה  ברקע של הרקע של המחשבות כשנוסעים לחו"ל.

הגורם המסכן לא עושה הבדלה בין תייר לבין מקומי. אם אתם יודעים שבמדינה אליה אתם נוסעים ישנן אזהרות מסע תכופות, התפרעויות מקומיות, משטר קיצוני, היסטוריה מוכתמת במקרי אנטישמיות, מגמת עלייה באירועי הטרור – כדאי לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. ושלא תצטרכו להפעיל את הפוליסה לעולם. באף מקום בעולם. 

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.