ביטוח מחלות קשות: פיצוי כספי להקלת ההתמודדות

ראשית כל, נאחל לכולנו חיים בריאים וארוכים. כשזה נאמר, הנה לכם שאלה קשה: בתסריט שבו חליתם במחלה קשה ואינכם יכולים לעבוד ולפרנס את עצמכם או את המשפחה, מי ידאג לכם מבחינה כלכלית?
ביטוח מחלות קשות

הרבה ביטוחי בריאות פרטיים מוצעים בישראל והרבה מהם גם מוכרים בציבור. מנגד, ישנו ביטוח פחות מוכר לנו, אבל לא פחות חשוב. במאמר הזה אנחנו נבחן לעומק עד כמה באמת ביטוח מחלות קשות מיטיב עמנו בזמנים קשים. 

התמודדות עם מחלות קשות בישראל

במקרה שבו אנחנו או אחד מי ממשפחתנו חולה במחלה קשה, המשפחה כולה עוברת טלטלה נפשית. המצב הבריאותי, המצב הנפשי והמצב הכלכלי יכולים להידרדר בקלות ובמהירות. לפתע נדרשים טיפולים יקרים, תרופות יקרות, ולעיתים הוצאות להתאמת הבית עבור צרכיו של החולה. וזה עוד מבלי להזכיר את היעדר ההכנסה הכספית במקרה שאחד מבני הזוג המפרנסים חלה במחלה קשה. במצב שכזה, המציאות כבר משתנה מקצה לקצה.     

פוליסת פיצוי אנטי-בירוקרטית   

ביטוח מחלות קשות מכסה אתכם במקרה שבו תחלו במחלה המוגדרת 'מחלה קשה'; מחלת הסרטן, שבץ מוחי, פרקינסון, טרשת נפוצה, ניתוח מעקפים, עיוורון, חירשות ועוד. ביטוח מחלות קשות זוהי פוליסת פיצוי. ללא קצבאות, ללא אחוזי נכות, ללא הוכחות שינויים במצב הרפואי וגם ללא השתתפות עצמית. מה זה אומר? אם חלילה חלינו במחלה קשה – נקבל פיצוי כספי מבלי לטבוע בביצת הבירוקרטיה הישראלית. 

בקרות מקרה ביטוח, הפיצוי הכספי שניתן נועד לעזור לחולה ולמשפחתו להתמודד עם האתגר הכלכלי שנוצר בעקבות המצב הרפואי: הכסף ישמש את המבוטח להוצאות עבור טיפולים שאינם מכוסים בביטוחי הבריאות או בביטוחים המשלימים, הוצאות עבור מטפלים ורופאים, הוצאות על אבזור הבית עבור צרכיו של החולה, וכמובן, הוצאות שוטפות על מחיה ומשק בית.   

הביטוח מופעל באופן מיידי מרגע קרות מקרה ביטוח. אדם אשר סובל ממחלה קשה ברוב המקרים גם יסבול מאובדן כושר עבודה, וביטוח לאומי מכיר באובדן כושר עבודה רק לאחר 3 חודשים. משמע הדבר הוא שאדם אשר חלה במחלה קשה ואינו מבוטח, לא יקבל כסף ב-3 החודשים הראשונים מאז הפסיק לעבוד. 

התנאים בביטוח מחלות קשות

נציין כי רפורמת ביטוחי הבריאות עדיין לא הכניסה תחת כנפיה גם את ביטוח מחלות קשות. לפיכך, המבנה שלו אינו אחיד בין החברות השונות. הדבר הזה מתבטא גם ברשימת המחלות להן ניתן כיסוי ביטוחי, וגם בתנאים של כל פוליסה.

  • בהפעלת הפוליסה יקבל המבוטח בתשלום אחד את סכום הפיצוי הכספי אשר קבע מראש. גובה הפרמיה המשולמת משתנה בהתאם לסכום הפיצוי אותו יקבע המבוטח. 
  • ישנה תקופת אכשרה של 3 חודשים. הפיצוי הכספי יינתן למבוטח באם אובחן כחולה במחלה קשה בתקופת הביטוח ובתום תקופת האכשרה.
  • הפוליסה ניתנת לרכישה מגיל 18 ועד גיל 60.
  • תנאי הפוליסה מתחדשים בכל שנתיים אצל כל חברת ביטוח.

אילו מחלות זוכות לכיסוי ביטוחי?

משרד הבריאות מפרסם בכל חציון את רשימת המחלות הקשות המחייבת כיסוי אצל כל חברת ביטוח. יחד עם זאת, התנאים של ביטוח מחלות קשות ורשימת המחלות להן ניתן כיסוי ביטוחי משתנים מחברה לחברה.  לעיתים רשימת המחלות ארוכה יותר בחברת ביטוח אחת, ולעיתים היא קצרה יותר בחברת ביטוח אחרת. ישנן פוליסות בהן רשימת המחלות הקשות מחולקת לתתי קבוצות בתנאים משתנים בהתאם לסוג המחלה, וישנן פוליסות המאפשרות פיצוי נוסף במקרה שאותה מחלה קשה מופיעה בשנית.

רשות שוק ההון מחייבת את כל חברות הביטוח לעדכן אחת ל-3 שנים את רשימת המחלות הקשות הנכללות במסגרת הכיסוי הביטוחי, וזאת על פי המאפיינים של אותן מחלות וההתפתחויות בידע הרפואי לגביהן. 

האם כדאי לעשות ביטוח מחלות קשות?

ראשית, אנחנו נאחל לכם ולכולנו חיים ארוכים, בריאים ומאושרים. שנית, נעדכן אתכם באשר לכמה נתונים שכדאי לשים לב אליהם: מדי שנה מאובחנים בישראל למעלה מ-30 אלף חולי סרטן חדשים. מספר גדול יחסית לאוכלוסייה הישראלית. כמו כן, גם בגזרת מחלות הלב והגידולים הממאירים הציבור הישראלי חווה מגמת עלייה בשנים האחרונות.

אי אפשר לחזות את העתיד והחיים שלנו רחוקים מלהיות צפויים. אבל כן אפשר לוודא שיהיה מי שידאג לכם מבחינה כלכלית אם חס וחלילה אתם או מישהו ממשפחתכם יאלץ להתמודד עם מחלה קשה. ביטוח מחלות קשות יוכל למנוע מכם ליפול גם למצב כלכלי קשה במקרה של מחלה קשה. מספיק לזרוק מבט קטן על עלויות הטיפולים וההוצאות שגוררות עמן מחלות קשות, כדי להבין עד כמה הנטל הכלכלי משחק תפקיד בתסריט שכזה.

לכן, נמליץ לכם ליצור קשר עם סוכן מוסמך בעל רישיון שיעזור לכם להשוות תנאים ומחירים ולבחור ביטוח מחלות קשות במחיר משתלם. והכי חשוב, תשמרו על הבריאות שלכם.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.