פוליסה על שולחן הניתוח: מהו ביטוח ניתוחים בארץ ?

בשביל לוודא שיהיה לכם גיבוי כלכלי ושליטה מוחלטת במקרה שתזדקקו לניתוח, ביטוח ניתוחים בארץ יעניק לכם את זה, ובעקבות הרפורמה החדשה – גם הרבה מעבר לזה
ביטוח ניתוחים בארץ

מקרה חירום רפואי הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. הבלתי צפוי, כשמו כן הוא, כופה עלינו מצבים לא צפויים בחיים שבכוחם לערער את היציבות שלנו. הכלכלית  והנפשית גם יחד. מרכיב הסכנה בחיינו אינו עושה הבחנה בין מעמדות, גזעים, מינים או גילאים. כולנו חשופים אליו. כאמור, בלתי צפוי. ביטוח ניתוחים בארץ מכסה אותנו במקרים שבהם נזדקק לניתוח אלקטיבי (לא דחופים).

חברות הביטוח רשאיות וגם מציעות שירותים נוספים בפוליסה : התייעצויות נוספות, טיפולי פיזיותרפיה וטיפולים שיקומיים –  כל אלו לפי תנאי הפוליסה הקיימת.

את פוליסת ניתוחים בארץ מומלץ לרכוש כבר בגיל צעיר (זהו גם הגיל שבו הפוליסה עולה לנו פחות). בהתחשב בסל הבריאות הקיים בישראל ובעלות השירותים הרפואיים שמחוץ לביטוח הבריאות הממלכתי – זוהי הבחירה הנכונה ביותר עבורנו. וכעת נפרט עבורכם למה זה. 

ביטוח ניתוחים בארץ – מנפלאות הרפורמה

רפורמות בתחומים שונים הן לא זרות לנו. למעשה, זה כבר נהיה עניין שבשגרה. הרפורמה במערכת הבריאות, הרפורמה במערכת הבנקאית, הרפורמה במשק החשמל, כל כך הרבה רפורמות חווינו בשנים האחרונות. ומהו שיעור ההצלחה שלהן? מועט מדי בהשוואה לשיעור ההשקעה בהן.

אבל לא בתחום הביטוח. הרפורמה בתחום הביטוחים יצרה  פוליסות בתנאים אחידים, פירקה חבילות ביטוח יקרות, איפשרה השוואת מחירי ביטוח בצורה שקופה והוגנת, הורידה מחירים ואפילו הפחיתה את הסיכון לכפל ביטוחי. כל היתרונות הללו, מטבע הדברים, נכונים גם לגביי ביטוח ניתוחים בארץ.

שינויים בביטוחים לניתוחים

בשנים האחרונות, שלל הפוליסות של ניתוחים בארץ שכבו בעצמן על שולחן הניתוחים של הרשות ועברו מתיחת פנים ששינתה את תנאי הפוליסות ואת כל קווי האופי שהיו מזוהים איתן. הרפורמות בעולם הביטוחים מעצבות מחדש פוליסות מכל תחום, הן אפילו מעצבות מחדש את אופי העבודה שלנו עם סוכני ביטוח ואת המודלים הכספיים של חברות ביטוח. וגם כאן, הרפורמות לא פסחו על שינויים משמעותיים:

  • עד לינואר 2014 ביטוח ניתוחים בארץ העניק לנו את הזכות לפיצוי כספי במידה ולא הגשנו תביעת ביטוח, ואת הניתוח ביצענו באמצעות המערכת הציבורית.
  • בין השנים 2014 – 2016 הפוליסות שווקו ללא תנאי קבלת פיצוי כספי בגין שימוש במערכת הציבורית על חשבון הפוליסה הפרטית. אלא כחלק מחבילת בריאות שלמה בלבד. דבר שהקשה על השוואת הפוליסות השונות.
  • בעקבות הרפורמה שהחלה רשות שוק ההון, מפברואר 2016 הפוליסה משווקת בתנאים אחידים לפי קריטריונים מוגדרים. לא עוד חבילות בריאות יקרות, ללא תנאים משתנים, במחירים שקופים והוגנים.

ביטוח ניתוחים בארץ – אתם בוחרים את המנתח

עד לרפורמה ניתן היה לבחור מנתח מבין כל המנתחים בארץ, כאשר חברות הביטוח שילמו לפי תקרות מוגדרות בפוליסה. לאחר הרפורמה וכחלק מהשלכות הפוליסה האחידה, חברות הביטוח אינן רשאיות להציע זאת וכעת מחוייבות לספק רשימת מנתחים שבהסכם איתם, ממנה המבוטחים יבחרו את האחד שלהם בעת מקרה ביטוח.

ממאגר הפוליסות בישראל

כשמדובר בביטוח ניתוחים בארץ, הפוליסה מתחלקת ל-2 סוגים:

  • ביטוח משלים שב"ן – רק במקרים בהם קופת החולים אינה מכסה את הניתוח הנדרש במסגרת השב"ן או במסגרת הקופה, אז ניתן יהיה לפנות לחברת הביטוח ולהגיש את התביעה. חברת הביטוח תישא בעלויות הביטוח בהתאם לתנאי הפוליסה.
  • ביטוח "החל מהשקל הראשון" – בפוליסה זו אנו בכלל לא נצטרך לגשת לקופת החולים ולהתחנן לנצל את זכויותינו, כאן חברת הביטוח מחויבת לעמוד לרשותנו החל מהרגע הראשון ותישא בעלויות הניתוח בהתאם לתנאי לפוליסה.

שימו לב: באתר משרד הבריאות ישנה טבלת מחירים עבור כל הליך רפואי. כדאי לזרוק מבט על הטבלה כדי לקבל פרספקטיבה על העלות הגבוהה של ניתוח כזה או אחר בישראל. הטבלה הזו אינה כוללת את מחירי חדר הניתוח ושכר המנתח.

ועוד יותר כדאי ליצור איתנו קשר ולקבל את כל האפשרויות העומדות בפניכם לביטוח ניתוחים בארץ מפיו של סוכן מוסמך בעל רישיון. ניתוחים, על שלל סוגיהם, הם רגע מאתגר בחיים, וחשוב שהרגע הזה יהיה בשליטתנו.

ועוד טיפ קטן שעושה הבדל גדול : )

*חברות הביטוח "הקטנות" קיבלו הטבה מהמפקח על הביטוח וכיום רשאיות להציע את הכיסוי הזה  מבלי רשימת מנתחים מוגדרת. שם ניתנת לכם האופציה לבחירת כל מנתח.*

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.