הלוואת סולו – הלוואה מיידית לעסקים שנותרו לבד

הלוואת סולו – הלוואה מיידית לעסקים שנותרו לבד

עבור בעלי עסקים, הרגע שבו צולחים את מבחן ה'סולו' של הבנק דומה לרגע שבו הצלחנו לרכב על אופניים לבד, אחרי שאבא או אמא שחררו את האחיזה מהסבל האחורי. או מהמצבר עבור הרוכבים החדשים בינינו. בשני הרגעים זכינו לאמון, בשני הרגעים הרגשנו חופשיים. זו התחושה בהלוואת סולו לעסקים
הלוואת סולו לעסקים

אלו ימים טרופים ואי הוודאות מורגשת באוויר שאנחנו נושמים, בקריירה שאנחנו מפתחים, ובעיקר, בעסק שאנחנו מחזיקים. ורוצים להמשיך להחזיק. לכן לא נלאה אתכם ונגיע ישר לנקודה. אם יש בינינו שחושבים על הלוואה מיידית לעסקים, הלוואת סולו היא מהבולטות שבהן. כעת נפרט בפניכם למה.

הלוואת סולו מיידית לעסקים

הלוואת סולו היא הלוואה מיידית לעסקים כאשר אחוז מסוים מהסכום שלה אינו מבקש בטחונות או ערבים. האחוז הזה יכול לטפס אפילו עד ל-90% ומעלה. שוב, ללא בטחונות וללא ערבים.

בדרך כלל אל הבקשה להלוואה מתלווה שורה של קריטריונים קשיחים שמחייבים אותנו לצאת במסע בירוקרטי מתיש כדי להוכיח את כושר ההחזר שלנו. במקרה של הלוואת סולו, זוהי הלוואה מיידית לעסקים ללא אודישן שיפוטי מדי או בירוקרטיה מתישה. נדיר במחוזותינו אבל איכשהו עדיין אפשרי מסתבר.

נניח והבנק מלווה לנו 250 אלף ש"ח, הבטחונות שהבאנו כנגד ההלוואה שלו –  100 אלף ש"ח. 150 אלף השקלים הנותרים הם סכום ה'סולו' (לבד) שבהלוואה. עומד שם כשלעצמו וטוב לו. בגדול –  זהו האחוז מתוך ההלוואה איתו הבנק סומך עלינו בעיניים עצומות. בלי בטחונות מצידנו, בלי דאגות מצידו. 

הלוואת סולו לעסקים – אמון זו מילת המפתח

על הנייר, ככל שמערכת היחסים שלנו עם הבנק ארוכה יותר, ובהנחה ששמרנו על יכולת החזר ותזרים מזומנים חיובי, לא קפצו לנו צ'קים ולא הסתובבנו בחברתו של המינוס – הבנק יראה אותנו באור יותר 'סוליסטי'. הוא יפריד אותנו מהשאר. ישחרר לנו מה שנקרא, מתוך אמון מלא – גם בנו בתור לקוחות וגם באופי ההתנהלות העסקית שלנו. 

חופשי זה (לא) לגמרי לבד

אז עשינו בונדינג יפה עם מנהל תיק הלקוחות שלנו, היינו ילדים טובים והתנהלנו נכון מבחינה כלכלית, המוניטין שלנו בעיני הבנק הוא מכובד מאוד. נכנסנו איתו למערכת יחסים והיא מתבססת על אמון. אבל גם הוא יכול לעלות לנו.

לפעמים אל הלוואת סולו שניקח, תתלווה ריבית גבוהה – בעיקר אצל גופים חוץ בנקאיים, אבל לא רק. גם הבנק יכול להפתיע.

סכום הסולו עדיין לא מחויב בבטחונות, הוא עדיין עומד שם כשלעצמו. רק שהפעם הוא כבול בידיו וברגליו. וגם הבנק עדיין נותן בנו אמון. אבל אמון חלקי.  

אחרי הכול, קשה לבוא ולהגדיר את מערכת היחסים עם הבנק. אבל כדי לשפר את הרגלי ההתנהלות העסקית שלנו – אנחנו צריכים לדעת באופן רשמי עד כמה אנחנו באמת 'סולו'. איך הבנק שלנו רואה אותנו, כמה חופש כלכלי הוא יאפשר לנו. 

על נושא כזה, חייב להיות משא ומתן כלשהו. דה אולד פמיליאר 'תן וקח'. בדיוק לשם קח, כדאי לשקול לשכור את שירותיו של מומחה שיקשיח את עמדתכם מול הבנק. לא יזיק להגדיל את הסיכוי להשיג מסמך כוונות מרשים יותר.  המטרה היא לא להיות משועבדים לבנק ועדיין לזכות לאמון מלא שלו. 

הלוואת סולו להצלת עסקים

מעבר לעובדה שהשוק העסקי תחרותי במיוחד, מעבר לכך שלא כל עסק מרוויח לפי התכנון ההתחלתי שלו, השנה גם למדנו שישנם גורמים בלתי נשלטים שבכוחם להפיל עסקים. 

שנת 2020 העירה אותנו למציאות חדשה לגמרי.

המשבר הזה בא בהפתעה ובכוח אדיר, והוא הביא לכן שהאיזון הכלכלי מתערער ככל שאי הוודאות מעורערת, השקט הנפשי נעלם כלא היה, העסקים, חלקם שורדים, חלקם נסגרים, חלקם דווקא משגשגים, וחלקם שורפים סחורה בחוסר אונים. כל אלו לא רק גורעים מההתנהלות הכלכלית שלנו, הם גם מעצבים את ההתנהגות שלנו בחיי היום יום. תסמונת "הבהלה לכסף" בשמה המתייפייף, או בשמה הישיר והכנה ביותר – חרדה כלכלית. 

הלוואת סולו לעסקים יכולה לעזור לכם להתמודד עם התחושות הללו ולעזור לכם להחזיק את הראש מעל למים, וחשוב מכך, לא להיכנע לחרדה הכלכלית.

מנגד, אם יש לכם תכנית כלכלית מסודרת/בשלבי תכנון, אתם מצליחים להמציא את עצמכם מחדש – אולי בזירה הדיגיטלית עם חנות איקומרס, אולי עם יוזמות עסקיות חדשות, שיתופי פעולה, הפקדונות והחסכונות שלכם – או במילים אחרות, עם הלוואה מיידית לעסקים, בין אם היא הלוואת סולו או כל הלוואה אחרת – היא לא מגלגלי ההצלה האחרונים שלכם – תבחנו את האפשרויות שלכם מחדש ותשקלו את כל הדרכים העומדות בפניכם לפני ביצוע המהלך.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.