בזמנכם וכספכם הפנוי – החסד של הלוואת גרייס

בזמנכם וכספכם הפנוי – החסד של הלוואת גרייס

כל החיים לימדו אותנו שלא לדחות דברים. אבל כשזה מגיע להחזר על הלוואה, השיעור שקיבלנו לא תמיד יהיה רלוונטי. הכירו את הלוואת גרייס - ההלוואה שבה החזר התשלומים נדחה לפי בחירתכם
הלוואת גרייס

פירוש המילה גרייס (Grace) באנגלית הוא 'חסד'. למה דווקא המילה הזו? כי היא זו המסמלת את תקופת החסד שבה אנו לא משלמים עבור הקרן ו/או הריבית; בהלוואת גרייס אנחנו נראה את הכסף נכנס לחשבון שלנו באופן מיידי, אבל את ההחזרים החודשיים נתחיל לשלם במועד מאוחר יותר. זהו עיקרון הבסיס שלה, לדחות את מועד ההחזר לעתיד במטרה לספק מרווח נשימה בהווה.

יחד עם זאת, ההלוואה הזו מגיעה בצורות רבות ושונות. וכן, חלקן לאו דווקא נשען באופן מלא על העיקרון הזה. אז מבלי להלאות אתכם יותר מדי, כעת נפרט עבורכם הכול על הלוואות גרייס.  

סוגי הלוואות גרייס

בחלקן הגדול, הלוואות גרייס הן הלוואות לטווח ארוך. כאלה המשמשות את מי שזקוק לגייס כספים באופן מיידי. הסיטואציה הכי נוחה (ומומלצת) לקחת את ההלוואה, היא כשמחכה לנו איזושהי הכנסה בטוחה באופק. כזו שתאפשר לנו פירעון מוקדם יותר שלה.

הלוואות גרייס מגיעה ב-2 צורות שונות:

  • הלוואת גרייס רגילה (מלא)  – בצורה הזו הקרן והריבית מוחזרות בתום תקופת ההלוואה בתשלום אחד. כאן הסיכון עבור הבנק הוא גדול ולכן מקשיח את התנאים לקבלת ההלוואה.
  • הלוואת גרייס לקרן בלבד (הלוואת בלון / גרייס חלקי) – סכום הקרן משולם בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה, לעומת הריבית המשולמת החל מרגע לקיחת ההלוואה באופן חודשי או אחת לרבעון. כתוצאה מכך, הקרן לא קטנה עם התשלומים. 

גרייס לגישור משכנתא: פתרון לטווח קצר-בינוני

כיום כבר נהוג להחליף מסלולי משכנתא מפעם לפעם, אפילו רצוי לעשות זאת. גרייס מככבת במספר מסלולי משכנתא שונים תחת השם גרייס לגישור משכנתא. מדובר בהלוואה משלימה למשכנתא – הלוואה קצרת טווח שלא עולה על 5 שנים. במהלך 5 השנים הללו משלמים על הריבית בלבד, בסיום 5 השנים משלמים בפעימה אחת את כל הסכום. כך פועלת הלוואת גרייס לגישור משכנתא.

החיסרון בהלוואות גרייס

תקופת החסד שהלוואות גרייס מקנות לנו הן לא בחינם. כשנחשב את החזרי הריבית וההצמדה הרב שנתיים, מטבע הדברים, נגלה ששילמנו יותר מסכום ההלוואה שלקחנו. בשנים הראשונות להלוואה התשלום הוא על הריבית ו/או הקרן. אך בזמן שרק על אחת מהן אנחנו משלמים, השניה מתגנבת ונוגסת בחשבון שלנו מבלי שנבחין בה.

אז כן, הלוואת גרייס מעניקה מרווח נשימה קצר לפני שאנחנו מתחילים להחזיר את הקרן ו/או הריבית. אך עלינו לזכור – מרווח הנשימה הקצר הזה, יכול לעלות לנו בהמשך. או במילותיו של פרנק קוסטנזה (ג'רי סטילר המנוח) : "Serenity now, Insanity later".

למי מתאימה ההלוואה הזו?

כשמדובר במשכנתא, נטילת הלוואה בשיטת גרייס מתאימה למי שרוכש נכס, אך יתקשה עם החזרי המשכנתא בשנים הראשונות שלה. אולי זה זוג צעיר שצריך להמתין כמה חודשים עד שנכנס לדירה, אולי אחד מבני הזוג מצפה להעלאה גדולה במשכורת ורוצה כבר עכשיו לקחת הלוואה – ישנן לא מעט סיבות לקחת הלוואת גרייס לגישור משכנתא.

אבל הלוואת גרייס היא לא רק הלוואה משלימה למשכנתא. ההלוואה מתאימה גם ליזמים בתחילת דרכם שזקוקים לגיוס הון מיידי, לבתי עסק קיימים שזקוקים להסדיר את תזרים המזומנים שלהם, ולמנהלי עסקים שזקוקים לכמה חודשי מרווח כלכלי. לא חסרים מעגלי קהל עבור הלוואות גרייס והן מגיעות לכל אחד מהם.

אם אתם זקוקים לגייס סכום גדול של כסף באופן מיידי ובטוחים שבעתיד הלא כל כך רחוק יהיה ביכולתכם לפרוע באופן מיידי את ההלוואה – נמליץ לכם לשקול בחיוב לבחור באחת מבין הלוואות הגרייס הקיימות.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.