להכין דרכונים ופנקסי חיסונים: ביטוח לניתוחים בחו"ל

מה נגיד על שירותי הרפואה שלנו? ישראל מדורגת במקומות הראשונים מבין מדינות ה-OECD ברמת שירותי הרפואה. ובכל זאת, ישראלים רבים רוכשים לעצמם כיסוי ביטוחי לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל
ביטוח לניתוחים בחו"ל

בואו וניישר קו עוד לפני שבכלל נתחיל: הרופאים בארץ נחשבים לאיכותיים במיוחד, המתקנים הרפואיים הם ברמה ראויה, שכלולים ופיתוחים טכנולוגיים תמיד מתקבלים בברכה, טיפולים אמבולטוריים, ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח רפואה משקמת ואפילו רפואה אלטרנטיבית – כולם מוצעים עבור הציבור הישראלי. כשזה נאמר, מערכת הבריאות בישראל נתונה תמיד תחת עין הביקורת הציבורית. ישנן לא מעט סיבות לכך ורובן ככולן נעוצות בהיבטים המוסדיים של הרפואה בישראל.

משבר הקורונה, משבר מערכת הבריאות, המשבר הכלכלי – רוח התקופה הנוכחית מבקשת מאיתנו למצוא דרכים חדשות ועדכניות יותר לשמירה על הבריאות שלנו ושל קרובינו. אחת מהדרכים הללו, זאת שעליה נדבר כעת, לוקחת אותנו אל מחוץ לגבולות המדינה במקרה הצורך. שמה בישראל? ביטוח לניתוחים בחו"ל.

ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל

המציאות היא שלא מעט ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח אשר מוצעים בארץ, נעדיף לבצע דווקא בחו"ל. ישנם אנשים הסובלים ממחלה בשיעור שכיחות נמוך בארץ, ולעיתים יתקלו במצב בו הטיפול הנדרש להם לא קיים במאגר השירותים הרפואיים בישראל; ישנם אנשים שיעדיפו לעבור את הטיפול או הליך רפואי שקיים בישראל, אך שיעור ההצלחה ורמת הביצוע שלו גבוהים יותר בחו"ל; ולפעמים, ההליך הרפואי אמנם קיים בישראל, מונגש בצורה רחבה ומבוצע באיכות גבוהה, אבל מוצע לנו במחיר זול יותר במדינה זרה.

ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל

שוב נאמר, המומחיות הרפואית קיימת בישראל ותעניק מענה כמעט לכל מקרה. שוב נזכיר, המומחיות הזו גובה מחיר מופקע יחסית למדינות אחרות. זוהי הדעה הרווחת בקרב הציבור והיא מגובה בדו"ח הבא שפורסם על ידי המרכז לחקר הבריאות הבינ"ל (IHRC) שקבע: בישראל, המחירים שהציבור משלם על שירותי רפואה, וכן עלותם של טיפולים ושירותים רפואיים –  הם מהגבוהים ביותר בעולם.

אז כן, ישנם לא מעט ניתוחים, הליכים רפואיים ושירותים נוספים המוצעים בישראל במחירים יקרים מדי בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. מדינות כמו גרמניה, צרפת, שווייץ וקנדה, שאינן נופלות מישראל ברמת הקדמה הטכנולוגית, רמת המקצועיות ורמת המתקנים הרפואיים שלהן.

הדעה הרווחת היא שרק בני המעמד הגבוה בישראל יכולים להרשות לעצמם ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל. אך למעשה, מהלך שכזה – בין אם מדובר בהליך רפואי, שיקום רפואי או ייעוץ רפואי –  הוא זול יותר וגם נגיש יותר ממה שחשבנו.

מימון טיפולים רפואיים בחו"ל 

חוק ביטוח בריאות ממלכתי בישראל מאפשר לנו (במקרים חריגים ביותר) לעבור טיפול רפואי או ניתוח בחו"ל במימון המדינה. תביעה להפעלת ביטוח נגיש במקרה רפואי מסכן חיים שבו הטיפול הנדרש אינו מוצע בישראל, ובמקרה שבו קיים חשש לנזק בלתי הפיך לאחד מהאיברים או החושים שלנו ונדרש מענה רפואי המוצע בחו"ל ('נסיבה רפואית חריגית').

הביטוחים המשלימים של קופות החולים (שב"ן) גם הם מעניקים כיסוי ביטוחי במקרים מסוימים. אבל כדי להחזיק בכיסוי ביטוחי רחב יותר שידאג לכם לא רק במקרים מסוימים, כדאי שתחשבו על ביטוח בריאות פרטי או ביטוח בריאות קבוצתי. שתי הפוליסות הללו יסללו עבורכם דרכים רבות וקלות יותר לביצוע ניתוחים, השתלות ושאר הליכים רפואיים בחו"ל בשעת הצורך.   

ביטוח לטיפולים רפואיים בחו"ל

ביטוח פרטי או קבוצתי לניתוחים בחו"ל יכסה אתכם במצב בו תזדקקו לקבלת טיפול רפואי במדינה זרה. הכיסוי הביטוחי יגן עליכם במקרה בו ההליך הנדרש יתוכנן מראש בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים, או לחילופין, במקרה שבו תחוו מפגע רפואי בזמן טיול או שהייה בחו"ל. 

  • בביטוח לניתוחים בחו"ל, הוצאות ההליך הרפואי וכן ההוצאות הנלוות להליך (אמבולנס, התייעצויות ואבחונים לפני ואחרי הניתוח, הליכים שיקומיים או פלסטיים, וכו') שלנו משולמות על ידי  חברת הביטוח המכסה אותנו. התשלומים מתבצעים בצורה ישירה למספק השירות הרפואי בצורה של החזר כספי על למבוטח בכפוף להמצאת קבלות.
  • במסגרת הביטוח ניתנת למבוטח הזכות לבחור את הרופא ואת המוסד הרפואי שבו יתבצע ההליך הרפואי.
  • ביטוח ניתוחים בחו"ל הוא ביטוח מודולרי. מבנה הביטוח הוא אחיד ותנאיו זהים אצל כל החברות המתחרות.

נעים להכיר, תיירות רפואית

לא לקח הרבה זמן עד שמקבלי ההחלטות הבינו את הפוטנציאל הכלכלי של התופעה, וכיום, המוסדות הרפואיים עצמם משווקים את השירותים שלהם בכל העולם במטרה למשוך תיירים רפואיים ולהגדיל את ההכנסות שלהם.

כשמדברים על ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל, חודר לתוך השיח מונח נחמד הנקרא 'תיירות רפואית'. צמד המילים המרכיב אותו (בגיבוי הצמדים 'תיירות בריאותית' ו-'נסיעה רפואית') הודבק על ידי התקשורת לתופעה שצברה תאוצה בשנים האחרונות, ועל הדרך גם צברה לא מעט ביקורות. המוסדות הרפואיים מסביב לעולם אימצו לחיקם את התופעה, ואנחנו מצידנו, עדיין בתהליכים להבנת המונח המבלבל ובתהליכים רגולטורים של הסדרת התחום בישראל.

רפואה חובקת עולם

טורקיה היא יעד לוהט לישראלים שרוצים לבצע השתלת שיער, את זה אתם בטח כבר יודעים ממודעות פייסבוק וחלונות קופצים של גוגל. אבל ידעתם שהודו נחשבת לאחד היעדים הפופולריים עבור התייר הרפואי? מספר הפציינטים שמגיעים למדינה במסגרת תיירות רפואית הולך וגדל מדי שנה. הסיבה לכך? שילוב נדיר של מתקנים רפואיים מתקדמים, רופאים מיומנים, וכמובן, טיפולים במחירים נמוכים מהרגיל.

הונגריה רכשה לעצמה מוניטין של 'מעצמת שיניים גלובאלית' – 40% מטיפולי השיניים במסגרת תיירות רפואית מתבצעים בגבולות מדינת הגולאש של מרכז אירופה. גרמניה, מובילה את התיירות הרפואית בתחום הטיפול (השנוי במחלוקת) בתאי גזע חשבתם לבצע הליך קוסמטי כזה או אחר בחו"ל? תדעו שלטביה, תאילנד ודרום קוריאה הן הכתובת שלכם.

ואיפה ישראל נכנסת לתופעת התיירות הרפואית?

ישראל נחשבת ליעד מבוקש ביותר בתחום התיירות הרפואית. ההערכות הן שלפחות כ-30 אלף תיירים רפואיים מגיעים לישראל מדי שנה, בעיקר מרוסיה, קפריסין וממדינות שונות במזרח אירופה. מחזור ההכנסות השנתי של התיירות הרפואית בישראל, מוערך בחצי מיליארד דולר. אבל על רקע כל זה, מתנהל מאבק מתמשך להסדרת רגולציות מתאימות בתחום. אימוץ התיירות הרפואית בישראל אמנם תורם לכלכלה, אך מנגד, חשוב למנוע מקרים של תעדוף כזה או אחר ולוודא כי המתקנים והשירותים הרפואיים בישראל, ידאגו בראש ובראשונה לציבור הישראלי.  

הבריאות שלכם חשובה בכל מקום

3 מתוך 4 אזרחים ישראלים משלמים על כיסוי ביטוחי של שירותי בריאות נוספים (שב"ן) מטעם קופות החולים. 1 מתוך 3 אזרחים ישראלים מחזיק בביטוח בריאות פרטי. הנתונים הללו מהווים עדות לרמה מסוימת של אי אמון במערכת הבריאות. או יותר מדויק, אי אמון ברגולציות המוסדרות במערכת הבריאות, במידת הכיסוי של ביטוח הבריאות הקולקטיבי ובהנגשת הליכים רפואיים מסוימים בישראל.  

בתקופה הנוכחית המחשבה על קבלת מענה רפואי בחו"ל בשעת צרה, מחלחלת אל כל שכבות האוכלוסייה. כשעולם הרפואה מצמצם את גבולותיו הגיאוגרפיים, המונח 'פציינט' מרחיב את משמעותו ואת גבול האפשרויות שלו.

אם גם אתם חשבתם לבצע הליך רפואי כלשהו בחו"ל, אם אתם זקוקים לטיפול ספציפי שאינו ניתן בישראל – מומלץ שיהיה לכם כיסוי ביטוחי חוצה גבולות שמממן עבורכם ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח במקרה הצורך.

אתם מוזמנים להתקשר אלינו, לשוחח עם סוכן מוסמך בעל רישיון, ולהשיג עבורכם ועבור משפחתכם מענה רפואי בכל מקום בעולם בדמות ביטוח לניתוחים בחו"ל.  

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.