להשקיע בחברות פינטק: הכסף גולש על גלי טכנולוגיה פיננסית

להשקיע בחברות פינטק: הכסף גולש על גלי טכנולוגיה פיננסית

תחום הפיננסים עובר מתיחת פנים דיגיטלית בהשראת חברות פינטק ישראליות ובינלאומיות. אלה לקחו ועיצבו אותו מחדש באמצעות הטמעת טכנולוגיה פיננסית ששינתה את חיינו. מה זה פינטק? איך להשקיע בחברות פינטק? ואיך הקורונה השפיע על התחום? כאן תמצאו את כל התשובות
חברת ביטוח

משקיעים רבים מחפשים אחר מדדים חדשים של שווקים אקזוטיים ושלל אסטרטגיות חדשות והשקעות אלטרנטיביות. בקיצור, המשקיעים עסוקים כיום בשאלה – איפה כדאי להשקיע כסף? אז הנה אחת מהתשובות היותר נחרצות לשאלה הזאת: חברות פינטק.

ישראל היא לא פחות ממעצמה בתחום. ובאופן כללי, זהו לא עוד טרנד השקעות חולף, ויש לא מעט שעליכם לגלות כדי לדעת כיצד להשקיע בחברות פינטק ולקצור תשואות מאחד התחומים המשגשגים ביותר של השנים האחרונות, ואחד שלפי כל התחזיות רק ימשיך לפרוח גם בשנים הבאות.  

אז… מה זה פינטק?

בואו וניקח שניה צעד אחורה. ראשית כל, מה זה "פינטק"? המילה עצמה הינה עיברות של צמד המילים הלועזיות – Finance Technology (טכנולוגיה פיננסית). תחת המונח הזה מתקיים המפגש הבלתי נמנע בין הכסף לבין הטכנולוגיה בהשראתן של חברות הייטק.

כתוצאה מהמפגש הזה, תרבות הצריכה וחוויית המשתמש שלנו בעולם הפיננסי השתנו מקצה אל קצה. תהליכים פיננסיים נהיו פשוטים יותר, זמינים מכל מקום, ומהירים הרבה יותר מבעבר. וזה נוגע לשירותי בנקאות, מסחר והשקעות, אשראי, פנסיה וביטוח. איך זה קורה? בצורה של העברות כספים, נטילת הלוואות, מסחר אלגוריתמי, בינה מלאכותית או סייבר.

כך למשל, כשאנו מעבירים כספים דרך אפליקציות כמו "BIT" או "Pay-Pal", לוקחים הלוואות P2P, סוחרים בבלוקצ'יין או משקיעים דרך פלטפורמות למימון המונים – אנו עושים שימוש בטכנולוגיה פיננסית ולמעשה נמצאים עמוק בתוך עולם הפינטק שהחליף כמעט לחלוטין את העולם הפיננסי המסורתי אשר הכרנו עד לא מזמן. 

חברות פינטק בישראל

כיום, שנת 2021, בישראל יושבות למעלה מ-600 חברות פינטק שונות. ישראל הקטנטונת, "אומת הסטרטאפ של המזרח התיכון", ממוקמת במקום ה-5 בעולם בסך ההשקעות בחברות פינטק. לפנינו ניצבות רק ארה"ב, בריטניה, הודו וסין. בשנת 2019 הושקעו בחברות פינטק ישראליות לא פחות מ- 1.8 מיליארד דולר. זהו מספר גדול, זוהי תעשייה גדולה, וזו הזדמנות ענקית עבור משקיעים רבים מכל הסוגים.

ריכזנו עבורכם רשימה של חברות פינטק ישראליות שזכו לאישור רגולטורי וניתן להשקיע בהן כיום:

  • Payoneer – חברה לשירותי העברות כספים וביצוע תשלומים במסחר אלקטרוני.
  • Lemonade – חברת ביטוח דיגיטלית התורמת מכספי הלקוחות עבור ארגונים ועמותות שונים.
  • Next Insuranceחברת ביטוח דיגיטלית המבטחת עסקים קטנים ועצמאיים בארה"ב.
  • Rapyd – פיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים.
  • Crowdsense – פיתחה אלגוריתם לזיהוי תהליכים ומגמות בשוק המסחר.  
  • Snippet Finance – פיתחה פלטפורמה להלוואות כספים המבוססות על היקף המשכורת.
  • Brandable Technologies – פיתחה פלטפורמה דיגיטלית עבור רכש עקיף.
  • CORRELATE CAPITAL – עוסקת בפיתוח מערכות מסחר ועשיית שוק.
  • FINTICA AI – עושה שימוש בבינה מלאכותית המפעילה מערכות לכריית נתונים.
  • ZIRRA.CO – עושה שימוש בבינה מלאכותית בכדי להעריך סיכונים בהשקעות.  
  • Scanovate – פיתחה אלגוריתם לזיהוי דיגיטלי של לקוחות עבור שורה של פעולות עסקיות.
  • Chasew Fintechמציעה פתרונות תשלום קוד QR באמצעות אפליקציות הבנקים.
  • Gannuity – פיתחה פלטפורמה המאפשרת לייצר הכנסה פנסיונית.

רגולציה בתחום הפינטק

לכל השחקנים במשק ברור לחלוטין כי הטמעתן של טכנולוגיות פיננסיות לא רק תביא להתייעלותה של המערכת הפיננסית בישראל, אלא גם תגביר את התחרות בתחום ותוזיל פעולות פיננסיות עבור הצרכן הישראלי.

יחד עם זאת, ישנם חסמים רגולטוריים משמעותיים שעדיין לא הורמו לגמרי, ובאותה נשימה – הבנקים בישראל ממשיכים להערים קשיים על המתחרים החדשים שלהם בעולם הפיננסים.  

החדשות הרעות הן שהמשק הישראלי אינו ערוך דיו עבור מיצוי הפוטנציאל של חברות פינטק בישראל ובעולם. אך החדשות הטובות הן שגם בנושא זה הקורונה הביאה לשינוי תודעתי, שכן כעת יוצאים לפועל שלל מהלכים רגולטוריים ואסטרטגיות פעולה שחיכו יותר מדי זמן בקנה. נכון להיום, כבר מכינים את הקרקע עבור נחיתה רכה של פתרונות פיננסים מטעם חברות פינטק ישראליות רבות ושונות.  

האם להשקיע בפינטק בתקופת קורונה ?

במחצית הראשונה של שנת 2020, סך ההשקעות בחברות פינטק בכל העולם הסתכם ב-25 מיליארד דולר. מספר גדול, אין בכלל ספק. אך המספר הזה הוא קטן יחסית בהשוואה לשנים קודמות. משבר הקורונה העולמי חלחל במעט אל גזרת ההשקעות בפינטק וניתן לומר כי הורגשה ירידה מינורית משהו בהיקף ההשקעות בתחום.

אך למטבע יש שני צדדים, ואמנם בשנה החולפת חלה ירידה מסוימת של השקעות בחברות פינטק נוכח נגיף הקורונה, אך במקביל, הקורונה גם עודדה את החדשנות וההאצה הדיגיטלית בכל אספקט אפשרי, וזאת בשל המחויבות בריחוק חברתי והצורך במציאת פתרונות עבור קיום שגרת חיים לצד הקורונה. חלק ניכר מאותם פתרונות נוגע לסקטור הפיננסי, ואלו הוגשו לנו בחסותן של חברות פינטק בישראל.

כך יצא שצמחו להן עוד ועוד חברות פינטק ישראליות אשר מציעות פתרונות טכנולוגיים שהוטמעו וימשיכו להיטמע בתוך האקו-סיסטם הפיננסי. חברות פינטק שהשקעה בהן תוכל להשתלם לנו מאוד בעתיד.

איך להשקיע בפינטק בשנת-2021?

כשנפתח חלון הזדמנויות להשקיע בתחום צעיר יחסית שחווה עלייה מטאורית, זה יכול להרגיש מאיים טיפה לנסות לבחור איזו מניה אחת או שתיים להשקעה. אך כפי שכולנו יודעים, ישנה אלטרנטיבה המאפשרת לנו להרוויח מתנופתו של ענף הפינטק מבלי שנצטרך להתלבט בין מניות: קרנות הנסחרות בבורסה ותעודות סל.

פלטפורמות למסחר והשקעות, אפליקציות לתשלומים והעברות כספים, בינה מלאכותית וסייבר – אלו הם תתי המגזרים של תעשיית הפינטק אשר על פי הערכות יצעידו את היקף ההשקעות בתחום לאורך שנת 2021. אליהם מצטרפות גם חברות מעולם הביטוח הדיגיטלי (InsurTech), ניהול פיננסי אישי, הלוואות P2P ופתרונות ניהול עבור ארגונים וחברות.

תעשיית הפינטק תמשיך לצמוח

חשוב לחזור ולהדגיש את העובדה שטכנולוגיה פיננסית הולכת להשאיר חותם על ענפים רבים. בדיוק כמו שהמעבר העולמי לאנרגיה ירוקה הוא תהליך דטרמיניסטי, כך גם המעבר לטכנולוגיה פיננסית. חברות פינטק ישראליות ובינלאומיות הולכות להמשיך ולעצב מחדש את עולם הפיננסים, ובשנים הקרובות אנו נרגיש עוד שינויים משמעותיים שישלימו באופן סופי את המעבר מעולם פיננסי מסורתי לעולם דיגיטלי חדשני.

תעשיות רבות פועלות בסינרגיה עם חברות פינטק בישראל, וכולן חוו שיפורים בשלל היבטים. הפרודוקטיביות נמצאת בעלייה מתמדת, וכך גם שביעות הרצון שלנו כצרכנים פיננסיים – גם בזמן משבר עולמי שהפך את המשפט האחרון למאתגר יותר.

להשקיע בחברות פינטק זוהי אופציה אטרקטיבית מאוד לכסף שלנו, וקשה להתעלם מכך. קחו את המידע שחלקנו אתכם כאן, תבחנו את פוטנציאל ההשקעה בחברות פינטק בישראל ובעולם, ותראו שתחושת הבטן שתתקבל היא שעשיתם את הבחירה הנכונה עבור הכסף שלכם.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.