בעלי נכס? זקוקים למימון? קחו משכנתא לכל מטרה

בעלי נכס? זקוקים למימון? קחו משכנתא לכל מטרה

הלוואת משכנתא לכל מטרה היא הלוואה שניתנת כנגד שיעבוד נכס. במאמר הבא תגלו איך אתם יכולים לממן את הטיול הבא או את הרכב החדש שלכם. אולי אפילו את שניהם
משכנתא לכל מטרה

אלו מאיתנו שכבר רכשו דירה, כבר יודעים איך עובדת המשכנתא ומכירים את היתרונות והחסרונות שלה כאמצעי למימון נכס. בשלב זה לקסיקון המשכנתאות שלכם כבר עשיר למדי. אתם כבר יודעים על מסלולי המשכנתא, מדרגות המימון שלה, על שיעור הריביות וגובה ההחזר החודשי, על לוחות הסילוקין, פירעון מוקדם ומה לא. וכמובן, גם על שלל ההוצאות הנוספות שצריך לקחת בחשבון. הלוואת משכנתא לכל מטרה לעומת זאת, זהו לא ביטוי השגור בלקסיקון של כולנו. ובתקופה הנוכחית, ההלוואה הזו כבר מחלחלת בהדרגתיות לשיח הציבורי.

לכן, צוות FinTech שם לעצמו כמטרה לרכז עבורכם את הדברים שחשוב לדעת על המשכנתא הזו.

הלוואה כנגד שעבוד נכס

עיקרון המשכנתא שאתם מכירים אומר לנו כך: נגייס הון עצמי ואז נקבל מהבנק הלוואה עבור רכישת נכס. אז הנה עיקרון נוסף שהמשכנתא עומדת עליו: נמשכן את הנכס שלנו לבנק ונקבל הלוואה כנגד שעבוד נכס. זהו הבסיס לרעיון העומד מאחורי הלוואת משכנתא לכל מטרה.

המשכנתא החדשה שתקבלו היא לא לרכישת נכס, אלא לכל מטרה אחרת. לכל דבר שתחפצו. בלי התחכמויות, בלי שטיקים. הלוואת משכנתא לכל מטרה יכולה לשמש אתכם לרכישת רכב חדש, לשיפוץ המטבח, אולי להרים אירוע בר מצווה מפואר לילד, אולי לטיול ארוך בחו"ל – כל מטרה שכדי להגשים אותה תזדקקו למימון.

מי מאיתנו יכול לעשות את המהלך?

לפני שנמשיך, חשוב לנו לציין: ההלוואה הזו מוצעת רק לאלו שכבר סיימו את החזרי המשכנתא או נמצאים בנקודה שבה יתרת המשכנתא נמוכה ביחס לשווי הנכס. התהליך דומה באופן יחסי לתהליך קבלת משכנתא רגילה, ובהתאם לכך, גם הקריטריונים להלוואה הנוכחית זכורים לנו :

  • התנהלות עו"ש תקינה ב-3 חודשים אחרונים
  • התנהלות משכנתא תקינה בשנתיים האחרונות
  • היסטוריית אשראי תקינה
  • יחס החזר תקין

כמה אפשר לקבל במשכנתא לכל מטרה?

ברוב המקרים, גובה ההלוואה יכול לטפס עד – 50% מערך הנכס. כלומר, אם ברשותנו נכס בשווי 2,000,000 ₪ – נוכל לקבל עד 1,000,000 ₪ בהלוואה.

ואם יש לכם כבר משכנתא על הנכס?

נניח והמשכנתא הקיימת על הנכס עומדת על 40% משוויו, במשכנתא הנוכחית נקבל 10% נוספים. לפי הדוגמא הקודמת, הסכום הזה יהיה – 200,000 ₪.

הריביות במשכנתא לכל מטרה

משכנתא לכל מטרה מוענקת בתנאים טובים. והנתון הזה לא אמור להפתיע, מכיוון שמדובר במשכנתא שאין עליה סיכון גדול כל כך. לבנק יש ערובה בטוחה – הנכס שלכם. לכן הלוואות המשכנתא מוצעות בריביות אטרקטיביות ובמסלולי החזר נוחים ביחס לשאר ההלוואות.

ובכל זאת, חשוב שתדעו מה לדרוש מהבנקים באופן שישרת אתכם בצורה המיטבית. לכן נמליץ לכם להיעזר בשירותיו של איש מקצוע. כך תדעו מה לבקש בהלוואה, על מה כן להתמקח ועל מה לא להתמקח. ואולי אפילו תוכלו להגדיל את סכום ההלוואה שתקבלו. אתם יותר ממוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ונחזור אליכם עם העצות המועילות ביותר עבור המשכנתא שלכם.

לזמן מוגבל: אחוז מימון גבוה במשכנתא לכל מטרה

מה נאמר על משבר הקורונה? הוא חשף כל כך הרבה פגמים בחברה הישראלית ובמערכת הפוליטית; הוא פגע אנושות בעסקים גדולים וקטנים, ובעובדים שכירים ועצמאיים; הביטוח הלאומי קורס; המענקים קטנים ומאחרים להגיע בזמן; אחוז האבטלה זינק; והיקף דחיית המשכנתאות זינק גם הוא. אין עוד מה לומר, אין איך לקשט את המציאות. הכאוס מחלחל לכל קצוות המשק.

כשזה נאמר, בואו ונביט שניה על שוק המשכנתאות בישראל: הציבור הישראלי רשם שיא בהלוואות משכנתא בשנת 2020 (!). סך היקף המשכנתאות שנלקחו בשנה הזו מסתכם ב- 62 מיליארד ש"ח. כן, זאת למרות המשבר הכלכלי, אי הוודאות הפוליטית ואימת המגיפה.

אך זה לא נגמר פה. כחלק מהצעדים להקלה על נוטלי המשכנתאות, בנק ישראל הפחית את שיעור הריבית העדכנית על משכנתא במידה משמעותית. ואף הגדיל לעשות כאשר הגדיל את אחוז המימון עבור משכנתא לכל מטרה מ- 50% עד ל-70% משווי הנכס. רק עם קאץ' קטן: המטרה היחידה שלה מאופשר אחוז מימון גבוה שכזה במשכנתא לכל מטרה – היא כיסוי החובות הקיימים. מדובר בהטבה לזמן מוגבל, כך שאם תכננתם לקחת משכנתא לכל מטרה, השאירו את הפרטים למטה ונדריך אתכם כיצד לנצל את ההטבה הזו.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.