ביטוח בריאות משלים: ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל

כשמערכת הבריאות הציבורית בישראל מציעה לנו סל בסיסי עם שירותים מוגבלים, והביטוחים המשלימים של קופות החולים גם הם לא מספיקים עבור כיסוי ביטוחי מלא - אזרחים הזקוקים לניתוחים או לטיפולים מחליפי ניתוח נאלצים להוציא הון עתק עבור הבריאות שלהם. אך ישנה אפשרות נוספת: הכירו את ביטוח משלים שב"ן לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח
ביטוח משלים שבן

ביטוח בריאות בישראל מחולק ל-3 רבדים שונים. ישנו הביטוח הקולקטיבי לו זכאי כל אזרח לפי חוק בריאות ממלכתי; יש ביטוח בריאות פרטי שנרכש מחברות הביטוח השונות; וביטוח משלים של קופת חולים (שב"ן).

מטרתם של הביטוחים המשלימים מטעם קופות החולים היא להשלים את החסר בסל הבריאות הממלכתי. ישנם מקרים בהם נזדקק לפתרונות רפואיים שלא נמצאים בסל הבסיסי, והעלות שלהם תהיה יקרה ביותר. כאן הביטוחים המשלימים של קופות החולים נכנסים לתמונה ומגשרים על הפערים הללו.

אין ספק שהביטוחים המשלימים של קופות החולים מספקים קשת רחבה של שירותים רפואיים עבור המבוטחים. והנתון הבא הוא ההוכחה לכך: לאורך 15 שנים האחרונות שיעור המבוטחים בביטוחים המשלימים של קופות החולים עלה ב-50%. בסך הכול, קרוב ל-80% מאזרחי ישראל מחזיקים בביטוח משלים. 

אבל מה לגביי מקרים של ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל? האם אלו מקבלים מענה במסגרת ביטוח משלים שב"ן של קופות החולים? ברוב המקרים, התשובה לכך היא לא. את העיוות הזה נועד לתקן ביטוח בריאות פרטי משלים.

ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל

בכדי להעניק את הכיסוי הביטוחי השלם ביותר עבור האזרחים בישראל, חברות הביטוח השיקו מוצר חדש שמספק רפואה פרטית משלימה. ביטוח ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח מעניק למבוטחים הטבות רבות והחזרים כספיים. וכמו שכולנו יודעים, ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל עלולים להיות יקרים בצורה דרסטית. בהנחה והם לא מתבצעים במסגרת ביטוח.

הניתוחים בארץ יכולים להיות כל כך יקרים, שהם מעמידים בפני אזרחים רבים החלטות הרות גורל: האם לשלם על ניתוח מניעתי או על שכר הלימוד האקדמאי של הילד? לשלם על טיפול מחליף ניתוח ולחיות באוברדראפט, או להמשיך ולסבול מהמצב הרפואי הנתון עד שפתרון קסמים יגיע?

אלו שאלות שאף אחד מאיתנו לא צריך להיתקל בהן במהלך החיים. ואם איכשהו נתקלנו בהן, אז אנחנו חייבים למצוא עבורן מענה. הבריאות שלנו ושל היקרים לנו לא צריכות להיות לנו התלבטויות כלכליות – הבריאות היא מעל הכול.   

רפואה פרטית משלימה: סותמת החורים של שב"ן

  • המבוטח זכאי לבחור את הרופא המנתח (מרשימת הרופאים שבהסכם עם חברת הביטוח), את בית החולים בו יתבצע הניתוח ואת מועד הניתוח. על כל אלו יקבל המבוטח החזרים כספיים בהתאם לגובה ההשתתפות העצמית.
  • במקרה שהמבוטח מגיש בקשה לניתוח או טיפול מחליף ניתוח במסגרת ביטוח משלים שב"ן, אך נדחה על ידי קופת החולים שלו – הביטוח הנוכחי יכסה באופן מלא את עלות הניתוח. זאת בתנאי שיבוצע על ידי רופא מרשימת הרופאים שבהסכם עם חברת הביטוח.  
  • במקרה שהמבוטח הגיש בקשה לטיפול מחליף ניתוח במסגרת ביטוח שב"ן של קופת החולים, ונדחה על ידי קופת החולים שלו – ביטוח משלים שב"ן יכסה באופן מלא את הטיפול. שוב, בתנאי שהרופא נבחר מרשימת הרופאים שבהסכם עם חברת הביטוח.
  • במקרה שהמבוטח זקוק לניתוח מניעתי ונדחה ע"י פוליסת שב"ן של קופת החולים – ביטוח משלים שב"ן יעניק לו כיסוי מלא (עד תקרת ההסכם).
  • המבוטח זכאי לקבלת 3 התייעצויות רפואיות שונות בכל שנת ביטוח.
  • הוצאות אשפוז – ביטוח משלים שב"ן מכסה את כל הוצאות האשפוז לניתוח. וזה כולל תרופות, בדיקות ואבחנות עד לתקרת 30 ימי אשפוז. 

ביטוח בריאות פרטי משלים: מוזל ומודולרי

משנת 2016 ביטוחי הבריאות הפרטיים השתנו לביטוחים בעל מבנה אחיד. הדבר נכון גם לגביי ביטוח בריאות פרטי משלים. משמע הדבר הוא שמרכיבי הביטוח והתנאים שלו זהים אצל כל חברת ביטוח, וכך ניתנת לנו האפשרות להשוות ולבחור לעצמנו ביטוח לפי המחיר המשתלם ביותר ואיכות השירות.

נציין כי בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת במספר הניתוחים המתבצעים בישראל. עלייה של למעלה מ-11% משנת 2018. נוסף על כך, קרוב לשליש (32%) מהניתוחים המתבצעים בישראל יהיו זולים יותר דרך ביטוח בריאות פרטי. הנתונים הללו מהווים השלכה ישירה לרפורמה בתחום הניתוחים בישראל משנת 2016 – רפורמת "החזר-הסדר". רפורמה נוספת שמצטרפת לזו שהתחוללה בביטוחי הבריאות ולזו ששינתה לחלוטין את ביטוחי החיים.

שירותי בריאות נוספים של קופת חולים יכולים להיטיב עם הבריאות שלכם במקרים רבים. רפואה פרטית משלימה היא כיום בגדר חובה עבור הציבור הישראלי. לכן, ביטוח ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח הוא מומלץ ביותר. אתם מוזמנים להתקשר אלינו ולשוחח עם סוכן מוסמך בעל רישיון שיענה לכם על כל שאלה ועל כל בקשה.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.