כך תבצעו בדיקת ביטוחים באתר הר הביטוח הממשלתי

רובנו מרגישים אבודים בעולם הביטוחים של ישראל והבלגן חוגג בפוליסות שלנו: העלויות גבוהות מדי, התנאים הקיימים זועקים דרשני, ואיננו מודעים למה שאנחנו זכאים לקבל. רוצים לעשות סדר בתיק הביטוחים? כדאי שתכירו את "הר הביטוח"
הר הביטוח

יש פעולה קטנה שעורכת דקות בודדות והיא יכולה לחסוך לנו כספים רבים בכל הקשור לביטוח. את הפעולה הזאת, ניתן לבצע באתר הר הביטוח של משרד האוצר. בדיקת ביטוחים במנוע החיפוש הממשלתי תעשה עבורנו סדר בתיק הביטוחים ותסייע לנו להוזיל ולשפר את תנאי הביטוח הקיימים, לברר על מועדי פקיעת הפוליסות, וחשוב מכך – לבדוק האם גם אנחנו נפלנו בסטטיסטיקה השלילית של ביטוחים כפולים. לפני שנרחיב על בדיקת ביטוחים באתר הר הביטוח הממשלתי, נבהיר לכם כמה דברים על המצב הנוכחי בגזרת כפל ביטוחי.

ביטוח כפול בישראל

כשאנחנו רוכשים ביטוח שכבר קיים אצלנו בחברה אחרת, זוהי לא פעולה שוות ערך למעבר מחברה סלולרית, ספק אינטרנט או חברת כבלים. אם נניח למשל שעברנו מ"הוט מובייל" ל"גולן טלקום" (או כל מפעילת סלולר אחרת, אין לנו פייבוריט), במקרה כזה, מובטח לנו, או כמעט מובטח לנו, שהמנוי שלנו נסגר בחברה אחת וכך גם התשלומים עליו, ובמקביל לכך נפתח לנו מנוי חדש בחברה המתחרה שבחרנו להצטרף אליה. קיים סנכרון כלשהו בין החברות המתחרות וכך אנחנו בתור לקוחות לא נופלים בין הכיסאות.

אז לרוב הם עושים את זה יאמר לזכותם. למרות שלפעמים גם בזה הם מפשלים, אבל אז כשאנחנו עולים על זה ברפרוף מהיר בחשבוניות, מספיקה שיחה אחת (או שמונה) כדי לקבל בחזרה את התשלום.

בעולם הביטוחים, אם רכשנו ביטוח, לא יעבירו אותנו מפוליסה קיימת. ובטח שלא יחזירו לנו רטרואקטיבית את הכספים המבוזבזים. כשאנחנו רוכשים ביטוח, אז בדרך כלל אנחנו ממהרים לסיים את השיחה ולהמשיך בחיינו, עונים בזריזות על שאלון הצהרת הבריאות, אולי מטגנים שניצלים במקביל וחוששים לטעמה של ארוחת הצהריים שחיכינו לה כל כך, אנחנו לא לגמרי בתוך השיחה עם הצד השני. 

המציאות שנוצרה בישראל היא שחלק גדול מהציבור כלל לא מודע לכיסויי הביטוח שעליהם הוא משלם. לכן כדי להקל עלינו, בשנת 2017 הושק מנוע איתור ובדיקת ביטוחים באתר הר הביטוח של משרד האוצר במטרה לסייע לנו באיתור ביטוחים כפולים.

הר הביטוח של משרד האוצר נגד ביטוח כפול

אם עדיין לא ביצעתם בדיקת ביטוחים כפולים, שימו לב לנתון הבא: בשנת 2016 אז הציג משרד האוצר את הר הביטוח הממשלתי, דווח כי קרוב ל-3.5 מיליון מאזרחי ישראל משלמים על ביטוח כפול (במיוחד ביטוחי בריאות). מכאן יוצא שכספים רבים נופלים מכיסנו מדי שנה בשנה, ונוחתים בחשבונות של חברות הביטוח.

לפעמים אנחנו רוכשים ביטוח שמקביל לקיים במקום העבודה שלנו, ולפעמים אנו פונים לסוכן בכדי לרכוש – מבלי לדעת או לזכור -ביטוח שכבר רכשנו בחברה אחרת.

אז ב-2018 משרד האוצר יצא במהלך נוסף והוסיף תיקון חדש לחוק, ובו הוא מחייב את חברות הביטוח, עוד לפני שמחתימות לקוח פוטנציאלי, לבצע בדיקת ביטוחים במאגר של הר הביטוח הממשלתי כדי לברר מהן הפוליסות הקיימות שלו. בכך משרד האוצר מקווה להכחיד מן העולם מקרים של כפל בביטוח.

כדאי לשים לב: במעמד רכישת ביטוח חדש, ישנו סעיף בחוזה המבקש להסיר את הצגתו במאגר הר הביטוח הממשלתי. זהו סעיף שמבקש להגן על פרטיות הלקוח ולמנוע מקרים של גניבת מידע. אינכם נדרשים לחתום על הסעיף הזה.

הר הביטוח של משרד האוצר נגד פישינג

לפני שנסביר כיצד לבצע בדיקת ביטוחים כפולים באתר הר הביטוח, חשוב לנו ליישר קו: נציגי משרד ממשלתי לא יתקשרו אלינו, ולא ישלחו לנו הודעות סמס אף פעם. אם אי פעם נהיה במחשבות שלהם, יחכה לנו מכתב בתיבת הדואר. כשזה נאמר, אם קיבלתם שיחת טלפון או הודעת סמס עם קישור לאתר מסוים – תוודאו כי אכן מדובר בגוף חוקי ומוסמך שפונה אליכם. קיימים מקרי הונאות בכל מקום ובכל תחום בעולם וגם כאן ישנם נוכלים קטנים שמנסים את מזלם.

אם אתם רוצים לחפש בהר הביטוח הממשלתי – תוודאו שאתם אכן נמצאים באתר המאובטח של משרד האוצר (GOV הר הביטוח בכתובת האינטרנט).

בדיקת ביטוחים כפולים בהר הביטוח

אז עכשיו אחרי שלמדנו על המתווה הגיאוגרפי של הר הביטוח, הגיע הזמן לגלות מה מחכה לנו כאשר אנו יוצאים למסע של איתור ביטוחים כפולים:

  • חיפוש בהר הביטוח יציג בפנינו מידע אינפורמטיבי אודות תיק הביטוחים שלנו: שם החברה המבטחת, מספר הפוליסה, גובה הפרמיה המשולמת ומועד התוקף של הפוליסה.
  • בהר הביטוח נוכל לאתר חלק גדול מכיסויי הביטוח הקיימים שלנו. איזה חלק? החלק שמשרד האוצר הקפיד להסדיר עם רגולציות – ביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח לבית עסק, ביטוח לדירה, ביטוח לרכב, וביטוח אובדן כושר עבודה – גם ביטוח קבוצתי וגם ביטוח אישי. אלה הן הפוליסות היציבות וברות ההשוואה עבור הממשק של משרד האוצר.
  • בהר הביטוח ניתן להנפיק דו"ח עבר ביטוחי מרוכז עבור ביטוח הרכב (או בשמו המוכר יותר – דו"ח היעדר תביעות).

אלפיניסטים – צאו לטיפוס על ההר

3 שנים חלפו מאז הר הביטוח הממשלתי החליט לסייע לנו באיתור ביטוחים כפולים, וכעת היקף המקרים של ביטוח כפול בישראל מצטמצם בהדרגתיות. זאת ועוד, משרד האוצר השיק גם את אתר הר הכסף לאיתור כספים אבודים בחשבונות רדומים. למרות העובדה שחלק לא קטן מהציבור הישראלי כבר יצא לחיפוש בהר הביטוח של משרד האוצר ודאג לחסל מקרים של כפל ביטוח, עדיין קיימים בינינו אזרחים שלא עשו זאת. והשאלה שנשאלת היא – למה אתם מחכים? כפל ביטוח כפי שניתן לראות זהו לא מחזה נדיר במחוזותינו, איתור ביטוחים כפולים על ידי אזרחים בישראל, גם הוא לא מחזה נדיר כעת מאז הושק אתר הר הביטוח של משרד האוצר.

GOV הר הביטוח של משרד האוצר עוזר לנו לנווט במפת הביטוחים הקיימים שלנו. אך עם זאת, חשוב שנציין בפניכם חסרון קטן שלו: ישנם שיקולים רבים שעלינו לדעת לפני שנשנה או נסיר ביטוח מסוים – השוואות מחירים, תיקון כשלים, החרגות בפוליסות שונות, דו"ח פרקטי ומקיף שמאפיין את כל הצרכים שלנו בביטוח ואת כל הפרמטרים הנדרשים. הר הביטוח אינו לוקח בחשבון את השיקולים הללו. אלו אינם ניתנים לביצוע על ידי מנוע חיפוש, אלא רק על ידי גורם אנושי מקצועי שיוכל לספק תמונה מעמיקה יותר באשר לתיק הביטוחים.

נשמח לסייע לכם להרוויח הרבה יותר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו בהקדם

אודות המחבר

Picture of עדן מימון

עדן מימון

בעל רישיון פנסיוני ויועץ משכנתאות
מייסד מגזין FinTech.